Zakończenie prac modernizacyjnych linii kolejowej nr 25 planowane na maj 2025 r.
Ostateczny termin zakończenia wszystkich robót budowlanych, które są częścią opóźnionej renowacji linii kolejowej nr 25 do Sandomierza, został ujawniony. Przewiduje się, że prace na odcinku prowadzącym do Skarżyska-Kamiennej zakończą się w maju 2025 r. Zaraz po tym, zaplanowane są działania na trasie prowadzącej do województwa podkarpackiego.
Prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica miały zakończyć się pierwotnie dwa lata temu. Jednakże, termin ukończenia tych prac był kilkukrotnie przesuwany i pomimo planów, nie udało się zrestartować ruchu pociągów nawet w czerwcu bieżącego roku. Tłumaczeniem PKP PLK dla tych opóźnień było konieczność poszerzenia zakresu projektu ze względu na aktualizację map powodziowych.
Do pełnego uruchomienia trasy pozostał prawie rok
Operator infrastruktury kolejowej uznał równocześnie, że realizacja wszystkich zaplanowanych prac nie zostanie zakończona w 2024 r. obecnie jednak, poznaliśmy nowy termin spodziewanego otwarcia linii do pełnej eksploatacji. Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, zdradziła: „Jeżeli chodzi o projekt Prace na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, zakłada się, że certyfikat zostanie wydany na koniec maja 2025 r.”.
Szumańska dodaje, że ze względu na czasowe wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz, został wprowadzony tymczasowy transport autobusowy.
Przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych na trasie między Skarżyskiem a Sandomierzem kursowały dwie pary pociągów dalekobieżnych, obie obsługujące trasę Warszawa – Przemyśl. Pytanie brzmi: czy po zakończeniu prac modernizacyjnych, które kosztowały ponad 600 mln zł, pojawi się więcej połączeń zaproponowanych przez Ministerstwo Infrastruktury? „Możliwość zwiększenia usług dla trasy Przemyśl – Warszawa przez Sandomierz będzie możliwa dopiero po ukończeniu wszystkich prac modernizacyjnych”, stwierdziła rzeczniczka resortu.